Digital læring i hverdagen
Vi har efterhånden erfaret, at digital læring er blevet en mere udbredt metode til at videndele og som understøtter kompetenceudviklingen.
Vi ser en stor forskel i forhold til brugen af e-læring i organisationerne. Der er flere faktorer, som er årsagen til forskelligheden:
- Hvilket faglig område drejer læringen sig om?
- Er e-læringen et dialogisk eller instruktionelt værktøj?
- Indgår e-læringen som en del af et uddannelsesforløb eller er den et uddannelsesforløb i sig selv?
- Hvem er målgruppen?
I et forsøg på at indfange eksempler på brugen af e-læringskurser, vil vi løbende undersøge vore kunders tilgang til digital læring i en organisation.
Patientundervisning – AUH udvikler e-læring til personer med leddegigt
22-10-2020 - Maria Schmidt AaesAUH, Led- og Bindevævssygdomme, sætter gang i et forskningsprojekt med Line Raunsbæk Knudsen i front: Projektet undersøger effekten af patientundervisning via hhv. e-læring og fysisk fremmøde.
Vejen Kommune målretter undervisningen i informationssikkerhed
20-10-2020 - Maria Schmidt AaesVejen Kommunes digitaliseringsteam med Simon Simonsen i spidsen, har forud for udviklingen af e-læring i informationssikkerhed gjort sig tanker om både målgrupper og indhold
Digital læring som både enkelt- og holdundervisning
26-08-2019 - Maria Schmidt AaesJobcenter Sønderborg bruger e-læringens fleksibilitet til deres fordel
Stress: Vi må da kunne snakke om det?
24-06-2019 - Marianne HvidVerdenssundhedsorganisationen WHO forudser at stress og depression vil blive en af de største sygdomsfaktorer i år 2020. Hillerød Kommune bryder med tabuet og er fælles om stress
Mærkbart kvalitetsløft - en historie fra det virkelige liv
09-10-2018 - Hans Martin Schlaikjer-PetersenVi har været til statusmøde på Jobcenter Sønderborg, hvor de har haft jobcenter-konceptet i drift i over et år