E-learning i hverdagen

Vi har efterhånden erfaret, at e-learning og digital læring er blevet en mere udbredt metode til at videndele og som understøtter kompetenceudviklingen.

Vi ser en stor forskel i forhold til brugen af e-learning i organisationerne. Der er flere faktorer, som er årsagen til forskelligheden:

  • Hvilket faglig område drejer læringen sig om?
  • Er e-læringen et dialogisk eller instruktionelt værktøj?
  • Indgår e-læringen som en del af et uddannelsesforløb eller er den et uddannelsesforløb i sig selv?
  • Hvem er målgruppen?


I et forsøg på at indfange eksempler på brugen af e-learning-kurser, vil vi løbende undersøge vore kunders tilgang til digital læring i en organisation.


Patientundervisning – AUH udvikler e-læring til personer med leddegigt

22-10-2020 - Maria Schmidt Aaes
AUH, Led- og Bindevævssygdomme, sætter gang i et forskningsprojekt med Line Raunsbæk Knudsen i front: Projektet undersøger effekten af patientundervisning via hhv. e-læring og fysisk fremmøde.

Vejen Kommune målretter undervisningen i informationssikkerhed

20-10-2020 - Maria Schmidt Aaes
Vejen Kommunes digitaliseringsteam med Simon Simonsen i spidsen, har forud for udviklingen af e-læring i informationssikkerhed gjort sig tanker om både målgrupper og indhold

Digital læring som både enkelt- og holdundervisning

26-08-2019 - Maria Schmidt Aaes
Jobcenter Sønderborg bruger e-læringens fleksibilitet til deres fordel

Stress: Vi må da kunne snakke om det?

24-06-2019 - Marianne Hvid
Verdenssundhedsorganisationen WHO forudser at stress og depression vil blive en af de største sygdomsfaktorer i år 2020. Hillerød Kommune bryder med tabuet og er fælles om stress

Mærkbart kvalitetsløft - en historie fra det virkelige liv

09-10-2018 - Hans Martin Schlaikjer-Petersen
Vi har været til statusmøde på Jobcenter Sønderborg, hvor de har haft jobcenter-konceptet i drift i over et år